2017 | 소주 산업의 시장지배력 측정 = Measuring Market Power and Consumer Damage in the Busan-Gyeongnam Soju Market | 정진화 |
2017 | 다단계 판매형 소비자의 효용 증대를 위한 탐색적 연구 = An Exploratory Study on Multi-level Market and Multi-level Sellers - Focusing on Social and Consumer Perception of Multi-level Marketing | 김가람 |
2017 | 소비자역량이 직접불평의도와 행동 결정에 미치는 영향 = The Effect of Consumer Competency on Complaint Intention and Behavior toward Businesses | 전상민 |
2017 | 「한국의 소비자역량지표」의 타당화 연구 = Validation of the Consumer Empowerment Index in the Korean Context | 손지연 |
2016 | 스마트폰 브랜드 경험소비자의 감성적 브랜드 애착에 미치는 사용기간의 조절효과와 사용량 및 사용다양성의 매개효과 연구 = The Effects of the Brand Experience to the Smartphone User"s Emotional Attachment to Brands : Focusing on the Moderating of Period of Use and the Meditation of Amount of Use, Variety of Use | 윤경구 |
2016 | 중산층 소비자의 소득-소비 격차에 따른 소비생활 여건과 문제 및 소비생활만족도 인식 연구 = A study on the impact of middle class consumer’s class perception discrepancy on their perception of consumption life conditions, problems and satisfaction | 유병희 |
2016 | 소비자의 구매행동유형과 과시성향이 소비자의 구매 가격과 구매 장소의 거짓구전행동에 미치는 영향 분석 = Analysis of the effects of consumers" purchase behavior style and demonstrative characteristics on fraud word-of-mouth | 허경옥 |
2016 | 소셜네트워크서비스에서의 신뢰형성 메커니즘을 활용한 블랙컨슈머 식별전략 제안 = Building Identification Strategy in Social Network Services leveraging from Trust Mechanisms | 박종필 |
2016 | 소비자의 CCM(Consumer Centered Management)인증 기업 제품 구매의도에 관한 연구 = A study on consumers’ purchasing intention of CCM(Consumer Centered Management) company’s products | 이제호 |
2016 | 상조서비스 이용실태와 소비자 인식 = A study on how consumers think about the industry-type funeral service | 이두찬 |
2016 | 소비자상담사의 상담 특성, 감정노동이 상담업무의 스트레스와 만족도에 미치는 영향 구조분석 = A study of structural equation on the effects of job characteristic and emotional labor of consumer counselor on job stress and job satisfaction - with regulation effect of work period and job satisfaction as the center | 허경옥 |
2016 | 소비자의 정보인식에 있어서 정교화가능성의 영향에 관한 연구 = A Study on the Effect of Elaboration Likelihood in the Consumer’s Information Awareness : Focused on the Consumer Centered Management Certification Leaflet | 서여주 |
2016 | 학자금대출 경험유무에 따른 사회초년생의 신용·부채관리역량 = The Differences of Credit·Debt Management Competency of New University Graduates between with and without Experiencing Student Loan | 이희숙 |
2016 | AIDS모형을 이용한 1인가구와 일반가구의 식품 소비 탄력성 분석 = Comparison of Elasticities in Food Consumption between Single Household and General Household Using an AIDS Model | 진현정 |
2016 | 소비자안전사고에 관한 배상책임원칙의 경제적 효율성 연구 = A Study on Economic Efficiency of the Principle of Liability Concerning the Safety-accident of Consumer | 박호용 |
2016 | 제3자를 위한 전자소비자계약에 있어서 청약철회권에 관한 연구 = A Study on the Right to withdraw in the Electronic Consumer Contract in Favour of Third Person | 고형석 |
2016 | 보험서비스에서의 전환경험과 보험서비스시장에 대한 소비자시장평가 = Switching Experience and Consumer Market Evaluation of Insurance Services | 김민정 |
2016 | 화장시설 요금체계의 문제점과 개선 방향에 관한 연구 = The study on the problem of crematory facilities’ charging system and the way to improve the system | 이필도 |
2015 | 주부소비자의 준거집단 민감성과 자민족중심주의가 수입 가전제품 구매의향에 미치는 영향 = The Influence of Housewife Consumers’ Susceptibility to the Reference Group and Ethnocentrism on Willingness to Buy Foreign Products : Focusing on the Effects of Cognitive Dissonance | 황미진 |
2015 | 소비자의 라이프스타일(VALS)이 친환경 소비태도-의도-행동에 미치는 영향에 관한 연구 = A study on the effect of consumer lifestyle(VALS) on eco-friendly consumption attitudes, behavior intentions and behavior | 서여주 |